penglipurlara

My photo
Cyberjaya, Malaysia
I'm happily turning 25. Don't too close, I'm scarier than your mother.

someday

DO FAIRY TALES COME TRUE DADDY? NO HONEY, DREAMS COME TRUE.

Saturday, March 12, 2011

shopping & perempuan

apa korang buat kalau korang tak dapat beli barang yg paling korang nak?? nak nangish? nak guling guling depan kedai? nak buat muka cool pastu terus chow? message anak ikan 'bie....duit i hilang, i nak mkn pun tade duit.' atau pun korg selamber je pergi rembat brg tu? hahaha.. benda kalau pen ke pencil case ke boleh la kan nak masuk dlm handbeg.. ni kalau set make up, adoi laaaaa..


perempuan ni mmg tak boleh lari dengan shopping kan.. benda yang paling dorg tggu bila duit ptptn masuk. perrghh heaven! mmg berbelanja tak ingat dunia. sampai takut mak bising asik tukar barang baru, sanggup letak and simpan dlm kete. haa tu yg kete aku dh mcm stor kasut tu..haha. teringat pulak bila aku suh Jia carikkan selendang dekat seat belakang, tetibe die ckp 'syg ni kereta ke ape ni syg..' hahahaha..  tu tak tgk boot belakang lagi tuu.. subhanallahh..


percaya tak kalau aku ckp, perempuan ni klu beli suka suka hati je. bia lah klu nak kena mkn maggi semggu pon, kalau betol2 die nak, sanggup woo. walaupun kdg2 membazir. padahal dh ade pon mende tu, cuma kali ni nak warna lain pulak. haha. aku kalau beli brg tak suka buat list. kdg2 je buat. sebab aku mmg tak penah ikot pon list tu. hareemm. mesti ade over spend. kalau dlm list ade shampoo, conditioner, tiba tiba baju forever 21 aku bwk balik. shampoo ntah kemana. takpe, tu suh ayah belikan. hikhikhikhik..


sebenarnya aku pon jarang shopping. sbb aku bkn sentiasa ada duit. student la katakan. selera pulak selera naga. aku jenis tak kesah habiskan duit mkn sedap2. huhu. lagi pulak sejak dua menjak ni seleranya lain mcm. berat i dah naik uuolllssss.. pelik, patutnya makin tade selera makan, ini makin maju pulak selera makan. wey nak kecewa2 seksa diri tak makan buek apo?! bangun! jgn lembik lagi! hihiihi..live your life and stay young uollss..


so people, kalau kita nak berbelanja tu biarlah berpada2 and ikot kemampuan, bukan ikot hati, nafsu! nafsu tu tak kemanaaaaa...yang penting jgnlah sampai kacau duit belanja harian yg parents kita dah bagi kat kita. sanggup tk mkn la ape laa.. haaaiihh.. eh jap! teringat ayah baru pesan minggu lepas. "blaja tu biar lebih sikit, apa atie mintak, sume ayah kasi. yang lain mana ada mcm ni, die sorg jee.." (sambil mak jeling dr tepi) aku? tersenguh sengih mcm kambing aje. kemana pun aku pergi, aku sentiase ingat ape ayah ckp. aku tak sbr nak balas jasa ayah, tak sbr nak bg ayah merasa duit aku sendiri. someday. 

No comments: