penglipurlara

My photo
Cyberjaya, Malaysia
I'm happily turning 25. Don't too close, I'm scarier than your mother.

someday

DO FAIRY TALES COME TRUE DADDY? NO HONEY, DREAMS COME TRUE.

Monday, March 28, 2011

korang pernah tak?

ehem ehem..pelik je kan tajuk entry ni...korang penah tak? korang pernah ke tak ni? adoi ckp betol betol, pernah ke tak ni? hahahaha.. okay thats enuff! kali ni aku just nk share something yang agak poyo dan gelabah. tapi...............alah nnt lah, korg bace dulu...

situation: dalam liff Sunway dgn Jia
kitorg mcm bese lah klu kuar berdua je, sume mende nak cok cett cok cett, duk tgh belek2 baju pon mulut tetap berfungsi.. masa dalam lif tu, tiba2 aku tanye die.. "sayang..kau pernah tak terfikir dlm otak kau ataupun tiba tiba kau cakap, siapa yang dapat kau ni mmg untung gilaa.." waahahahhaha.. haaaa kan aku dh kate poyo gile, korg tak caye! hahahaha.. then Jia ckp "kaannn..memang pun!" pastu jia ade cite sikit2 psl past die yg aku mmg dh tahu.

persoalan dia sekarang, korang pernah tak terfikir benda ni? seriously menda ni dtg sendri bila one day tu aku tgk muka aku dekat cermin. lama gilaa aku tgk muka sendri kat cermin tu. aku tgk mata aku sambil dahi berkerut, hidung aku, mulut aku, pipi aku, dan aku terfikir balik perjalanan hidup aku yg lepas, ape yg aku tempuh, ape yg aku hadap, ape yg sggup aku korbankan, ape yg aku pertahankan, apa saja yg sanggup aku lakukan utk pegang ape yg aku nak, apa yg aku usaha utk penuhkan permintaan hati. mase ni mata aku beralih kt hati aku  and korg tahu tak ape yg kuar kat mulut aku time tuu?? ni haaaaa.. "aaaiihhh untungnyaaa sapa dapat aku.." lepas aku terkuar ayat tu dgn sendri, aku senyummm jee sambil tgk cermin tuuu.. there you are....dah lama aku tak tgk senyuman aku yg mcm tuuuu.. senyuman yg dah mati sekejap satu mase dulu, but now, im back! senyuman tu dtg balik bila sampai satu tahap aku sedar satu menda yang aku je nampak. bukan org lain. bukan sesiapa. sebab aku percaya dgn diri sendiri, aku percaya dgn hati ini, aku tahu apa yg aku nak dalam hidup, dan aku belajar tak semua benda yang kita nak kita akan dapat walau kau usaha mcmane sekali pun. tak semestina kita mengalah bermakna kita tak mahu, tapi aku mengalah untuk menang..sejak itu aku tahu, hati ni sgt istimewa utk dimiliki oleh lelaki yg sama hatinya dgn aku. paling penting, Allah dah aturkan perancangan utk aku, dan aku tak sabar nak tunggu perancangan yg lebih baik yg Dia aturkan untuk aku pada masa depan. :)

okay berbalik pada cerita td, aku rase menda ni bagus untuk kita motivasikan diri.. sekali sekala berdiri depan cermin dan bangga dengan diri sndri. ckp dgn cermin, untung siapa yang dapat kita. hahahahha... kita berckp dgn cermin mcm kita bercakap dengan diri sendri. tapi jgn bercakap dlm hati, terus je ckp dgn cermin tu.. lepass tu senyum puas2 mcm kau org yang paling lawa sekali dlm dunia ni..hahaaha..  kalau dulu aku pernah marah diri sendri dekat cermin tu, tp skrg tak dh.. siann cermin tuu.. u guys should try then. tak susah pon. huhhuhu..

p/s: saya ada kawan baru, nama dia cermin doraemon..

2 comments:

LanaAshaaSuhaime said...

Ehh. kadang2 takpe la kalau kita puji diri kita sendiri. Haha, benda biasa je tuuu :D

yayangg said...

haha..agreed! siapa lagi nk puji kannn?