penglipurlara

My photo
Cyberjaya, Malaysia
I'm happily turning 25. Don't too close, I'm scarier than your mother.

someday

DO FAIRY TALES COME TRUE DADDY? NO HONEY, DREAMS COME TRUE.

Wednesday, August 25, 2010

couple? naahhh...

sekarang ni bila tengok member2 duk seronok bercinta rasa mcm jeles pulak. bawak ke hulur hilir, berbuka same2, keluar same2, besstt gillerr.. since aku dah 3 tahun 'menyingle' ni, aku rase mcm lupa dh cara nak couple. boleh? hahaha.. aku tgk one of my bestfren, kalau nak pergi mana2 mesti kene bagitahu boyfie dia. uuiisshhh, lame giler aku tak buat menda2 tuh.. tapi actly aku mmg bukan jenis mcm tu pon. to be honest, aku tak suka pon couple2 ni. for me, couple is just a tittle. apehal pulak org bercinta wajib nak couple2? konon mcm " dia ni aku punye, ko jgn kacau.." mcm tu ke? tak pun, " ko tak nampak name aku kat dahi die, jgn nak sailang sgt" hahaaahhah.. ape tuh? tittle tittle tittle!  bg aku, aku lngsung tak pandang tggi dgn 'couple2' ni melainkan ia satu ikatan kekal yg dipanggil suami dan isteri( yg tak kekal lain citer laa..)

kenape kwn2 aku ckp, style aku bercinta pelik? aku rasa tak pelik ponn sebenanye. yelah, lain org lain cara pemikirannya, lain org lain EGO nyee.. yedok? seriusly, dulu aku jenis senang gila nak sangkut dgn lelaki tp zaman bodo2 sekolah la.. eh senang ckp, mmg senang giler la nak syg org..! ntah pape dulu..hahha.. tp since aku dh besau sikit, dah ramai bergaul dgn org especially lelaki sbb kwn2 aku mmg byk laki dr pompuan. (nk tahu sbb nape aku tak brape suka kwn dgn pompuan, tgk post 'aku gadis sederhana'..huhu) bila aku dh bergaul, otak aku pon berkembang bukan hanya pada satu pemikiran , cara pemikiran aku lain bila bkwn dgn lelaki. aku berada di kelompok yg sgt luas. secara tak langsung, dh mcm2 lelaki yg aku jumpe dan mcm2 lelaki yg aku kenal. dr situ, perubahan diri mula dtg sikit demi sikit yang aku sendiri tak sedar. 

sekarang aku amek mase yang lama untuk suka dan syg org, tapi aku boleh jadi benci dan tak suka pada org tu secara tiba2 walaupun dlm mase satu hari.. haa caneh tuh? susah jadi aku ni sebenanye.. mmg suma org tak perfect. semua org pernah buat salah. tapi what else can i say? *sigh* aku mmg mcm ni.. then bila aku dah start suka, aku akan fikir dulu, berbaloi ke tak berbaloi suka die neh. hahhah.. aku tgk dlu cara pergaulan dia. hati budi dia. paaappp!! dah tersayang pulak dahhhhh... aku selalu takut aku tersalah syg org.. i mean the wrong person to love laahh. tapi tapi tapi, hati ni kalau dah kate 'dia', letak lah Chad Michael depan aku pon, aku buat bodoh jer.. hahaha. dan satu jer masalah aku bila aku memang jenis tak open dulu. maksudnya, aku takkan ckp dulu yg aku dh syg org tuh. standard lah kan, perempuan..ade air muka.. tapi kalau ade lelaki yg jenis mcm ni caneh? hahahha..uuiisshhh susaahh woo.. kenapa lelaki tak nak ckp dulu? ( bukan semua ) suppose lelaki yg approach perempuan. okay let say, perempuan yg ckp dulu.. lelaki nak ke? jangan nak murah sangat pon boleh enn..haha. conclusion die, as i told before, lain org lain pemikirannya..lain org lain ego nyaa...

okay, sekarang perhubungan yang tak pasti. "dia syg aku ke tak? dia syg aku ke tak?" nampak mcm syg, tapi konfius la pulak kannn..haih.. kang aku blah kat laki lain kang.. ko jugak yg menyesal. ke aku yang nyesal skrg ni? hahahah.. entah lah, tggu lah Decmber nnt..weeehuuuuu..! 

style aku bercinta rasenye tak ada la pelik mana. aku jenis bercinta tp without tittle couple tuh. bagi aku, as long as kita tahu kita berdiri dimana, tahu menjaga hati masing2, sendri mau ingat batas2, tuh dh dikire heaven dh bagi aku. sbb masing2 dah tahu dimana tempat kita dan siapa kita. tak susah nak jaga aku. aku bukan jenis yg sentiasa nak kene bgtahu klu nak pergi mana2.. fuckk off! ko pergi jelah mane kau nak pergi..! aku tak suka sbb aku tahu ape rasenye, betape rimasnya klu sume menda nk kene bgtahu. pastu tak bgtahu majuk.. pejak nakk? hesh.. TAPI, mcm yang aku ckp, kau kena tahu lah siapa kau. then aku bukan jenis yg sentiase nak msg hari2 and on the phone 24/7.. jgn terkejut klu aku ckp 'dia' call aku 5 hari skali..hhhahahah..kdg2 3 hari sekali. smggu sekali pon ade.. relek jeee..hahaha.. tiba2 teringat pulak kwn baik aku ckp.. dia ni jenis yg kontra la dgn aku. kalau dia penat, dia mesti nak boyfren dia manjewkan die.. aku? klu tgh penat..jgnlah sape2 nk kacau aku. kdg2, " ahh nnt ah aku reply msg dia.."huhuhu..  kontra gila kannn... and aku bersyukur jugak dia tak ajar aku manjew sgt walaupun aku anak bongsu and manjew giler dgn bapak aku.. tapi tgk la klu dah lame tak jumpa, bila dah jumpa..saba jap. tgk aku bg manjew aku caneh..hahahhhaahha.. benda mcm ni kalau sekali skala jadi baru best. klu hari2 dh mcm tak rasa.. dia pulak adalah org yg boleh manjewkan aku seperti ayah aku manjekan aku.. but sometimes la, bukan hari2... :)

questions yang aku dah lali dengar.. " kau ade ride, kenapa kau tak pergi club haaa?"  kenape? kenape? huhuhu..
actly, before this kwn aku Eda jer yg tahu nape aku tak pergi club walaupun senang2 jer aku boleh pergi.huhu.  because of the word 'JAGE'. yess, aku tak pergi club sbb dia. aku jage.. thats it.. even dia tak pnah marah aku pon klu aku nak pergi.. but i dont want. ntah2 'dia' pon pelik nape aku tak pergi..huhu.. sbb aku pon tak pnah bgtahu nape aku tak pergi.. dia tak pernah sedar pon.. balik kepada perkara pokok td. aku tak suka couple2, tapi as long as kita pandai jage dan tahu siapa kita, tu dah cukup... sampai masa kahwin! yaaayyyy! bukannya aku nak ckp aku tak suka terikat, konon mcm tak jujur laa.. klu mcm tuh, buat apa nya aku jage mende2 alah tu kan.. huhuhu.. org ade mata, ada telinga.. kalau nak kantoi, boleh jeee... so korg rajin2 lah jage yee.. :) 

p/s : flashback..

me: i tak nak couple dgn u tauu..i tak mintak pon sume tuu..

him : tapi td u kate u tunggu i..?

me : i bukan tggu u mntk couple, i tunggu hati u... :)