penglipurlara

My photo
Cyberjaya, Malaysia
I'm happily turning 25. Don't too close, I'm scarier than your mother.

someday

DO FAIRY TALES COME TRUE DADDY? NO HONEY, DREAMS COME TRUE.

Friday, February 25, 2011

mimpi

hello black dairy,

orang kata kalau mimpi tu hanya permainan tido. kan kan kan?
memang before ni pon aku tak pnah percaya dengan mimpi.
somehow, people tend to believe their dreams especially yang best best jela kan..
ade yang kata kalau mimpi mati, benda akan jadi sebaliknya. kiranya mcm panjang umur laa..
duuhhhh..
ada jugak yang kata kalau mimpi tak elok tak boleh citer kat org..
haaaa yg tak elok tu la aku sukeeeee nak citer kat org.. bukan ape, nak tgk respon dorg je.haha
okay sebenanye lately ni aku ade jugak mimpi pelik2.
haaa kan dah nak citer! hahaha..

kadang kadang aku rasa through mimpi ni pon kita boleh kenal siapa diri kita.
ape yang sebenarnye kita rasa walaupon menda tu kita tak nampak.
tak pernah terfikir. tak pernah disebut. even tak pernah ada niat.
itu yang terjadi kat aku beberapa hari lepas.
mcm yang aku ckp, aku mmg tak ambil serius psl mimpi2 ni.
tp lepas aku mimpi satu peristiwa ni, aku terbangun and terus aku berfikir.
kenapa aku sanggup buat benda tu. dan aku pelik cane aku boleh ingat semua mimpi tu.
jeng jeng jeng! hahaha.. tawuuuuuu tatoooooottt... haha..

nak citer lebih2 susah, mimpi kannn.. ade scene yang mcm tak logik sket.
mimpi ni ade kene ngene dgn 'past' aku laa..
okay dipendekkan citer, dlm mimpi tu aku buat benda yg aku rasa bodoh and tak ada point.
aku pergi tukar benda yg paling dia sayang kepada benda lain.
okay la senang citer aku pergi spray kereta die kaler lain tanpa pengetahuan die.
kaler biru dgn oren pulak tu! tak habes lagi tu, aku pergi tukar body kete sampai jd buruk.
aku tahu buruk tapi aku still kata lawa.
and at last ade sorg kwn ni kata " wey yayangg, apesal ko tukar semua ni? kang dia tahu konfem dia marah. ko gila ke apee.."
and suddenly aku pon ckp " eh ape menda aku buat ni?" mcm aku baru tersedar aku dh rosakkan benda yg dia sayang. so nampak tak mcm tade point aku buat sume tu. utk ape? actually asalnye aku nk buat surprise, tapi kenapa otak aku ni merancang utk buat surprise benda yang menyakitkan. pelik.
kenapa sanggup aku buat mcm tu.

okay ape yg aku terfikir, aku menerima dengan redha takdir tuhan. mungkin tuhan ade perancangan yg lebih baik utk aku. Amin.. aku terima dgn hati terbuka walaupun pd awalnya aku susah nak hadapi. sampai hari ni, tak ada istilah benci dlm hati aku pd diri dia, kerana dia org yang pernah buat aku bangun dan bahagia dulu. :)
aku tak pernah lupa kebaikan dia. ikhlas dr hati aku, itu yg aku rasa.. tapi sejak aku mimpi benda ni aku tiba2 terfikir, kenapa aku sanggup buat benda yg die tak suka. aku rosakkan benda yg paling dia syg. mungkin dr luaran yg aku nampak, aku hargai kewujudan dia dlm hidup aku selama ni, aku terima, aku tidak benci tapi mungkin ade rasa sekuman dendam yang tertinggal, yg hati ni tak dpt nak baca. aku tak pernah sebut, tak pernah terniat utk dendam. tak tercapai langsung kat akal ni. tp kdg2 mimpi tu lah yg mcm bgtahu apa yang kita tak nampak dlm hati kita sendiri. sumpah demi Allah aku tak pernah terlintas dan tak pnah sebut.

after all, ituuuu semuaaa mimpiiiiiii................. hahaha..!

No comments: