penglipurlara

My photo
Cyberjaya, Malaysia
I'm happily turning 25. Don't too close, I'm scarier than your mother.

someday

DO FAIRY TALES COME TRUE DADDY? NO HONEY, DREAMS COME TRUE.

Wednesday, June 29, 2011

Mandatori : Case closed

okay relek relek tawan tawan, title entry kali ni mcm suspen je kann. haha. i just finished reading novel, Mandatori by Ramlee Awang Murshid. okay tahu dah mcm budak sekolah kan baca novel? so whattttt? I'm bored to death bila sem break. what else to do then? eh eh lupa pulak nak share, today i wake up at 11am. haha isn't it cool? kurang terasa keloseran. selalu pukul 2 bru bangun. ish ish ish! hari ni hari jujur sedunia kotttt? aku dah lama tak baca novel actually. ntah mana novel2 aku semua. ade yg pinjam terus lesap. bagi kucing makan agaknye. yang ayah buang banyak jugak. ini paling cool sekali, saboooo jelah. novel Mandatori ni aku dh penah baca tp dh ingat2 lupe jln cerita. so aku baca balik. mcm biaselah, pengarang buku ni antara favorite aku. dia ni takde tulis cite2 cinta, semua nye action and thriller. ADAM (Aku Darah Anak Malaysia) is the best novel i ever have!! kisah seorang penembak tepat yg setia pada negara dan mencari perempuan yg pernah didermakan separuh hatinya ketika perempuan itu bayi. sumpah interesting cite nii. go grab one guys.


okay skrg ni aku bknlah nk cite psl Adam, tp cite Mandatori yg aku baru je hbs baca ni. kisah ni mengenai seorang lelaki yg perjalanan hidupnye penuh dgn dendam. lelaki ini satu jasad tapi ada 4 personality. satu, seorang pendendam (Amran), dua, seorang yg tamak (Bogart) tiga, seorang yg baik hati (Norman), last, seorang pembunuh (Carlos). ketiga2 org ni adalah org yg sama yg sering berperang dgn jiwa dan fikiran. bermula dgn dendam Amran yg tk boleh terima hakikat bapanya telah dianiaya sehingga membawa ke tali gantung. lps tu Amran hanyut kat laut dan dijumpai oleh lanun, Amran yg memory lost dibagi nama Bogart yg berpersonaliti tamak. lepas tu muncul jiwa yg baik hati dlm diri dia dan last sekali datang pula jiwa pembunuh bila die cari balik semua org2 yg aniaya bpk dia. semua watak ni kita dpt tahu ada dlm satu jasad kat penghujung cerita nii. i was like.."oohhh patutt laaaaa.." haha.. cerita ni mmg buat kita asyik memikir je. the best part is, bila dia jd Carlos, macho gila okayy! sebelum dia membunuh, dia akan cakap "aku adalah tunggak keadilan dan setiap kesalahan hanya mempunyai satu hukuman saja iaitu hukuman mati mandatori". bila dah mati dia akan cakap "case closed!". hahahaha.. machoo gile kann! :) Carlos memburu org yg betol2 melakukan kejahatan yg tak dpt diadili mengikut undang2. jadi dia jatuhkan hukuman ikut undang2 die sndri.

panjang pulak aku bercerita. hahaha. tp seriously cite ni interesting. no regret if you read em'. sekarang ni aku nk carik balik novel Adam tu. ntah mana tah hilang. hopefully jumpa lah nanti. rindu Haikal sharp shooter yg hensem. hihihihihi.. okay melerett! dah kbai.

No comments: