penglipurlara

My photo
Cyberjaya, Malaysia
I'm happily turning 25. Don't too close, I'm scarier than your mother.

someday

DO FAIRY TALES COME TRUE DADDY? NO HONEY, DREAMS COME TRUE.

Tuesday, October 26, 2010

tahu tak?

ada banyak perkara yang korg tahu dan tak tahu psl aku. bende pelik, bende bodoh, bende ajaib, bende tak masuk akal, dan mcm2 bende lagi lah. hahaha.. but org yg betol2 kenal aku and 24/7 dgn aku je yg boleh notice tabiat2 buruk dan baik aku dan apa2 je psl aku. 

1. aku tak makan limau, daging lembu, chocolate ( so untung sape jd bf aku tak pyh susah2 beli cokelet berbakul2, TGI every weekend sudaaa.. hahha)

2. setiap tahun aku ada diary yg aku citer mcm2 and aku akan kumpul resit dgn tiket wyg, pastu aku lekatkan kat dlm diary. takde motif pon. saje2.. tp at least aku tahu la yg dlm tahun 2010 ni, baru 7 kali aku tgk wyg dgn dia..heeeee... :)

3. aku tak suka teddy bear! yuucckkkksss! tp aku obses dgn ape2 berkaitan dgn lembu. jgn terkejut pencil case aku pon lembu eh..  cadar pon lembu. skrg tgh tggu laptop kuar bentuk lembu je neh..hihihihihi.. aku ade 2 ekor patung lembu yg aku bg nama Moo dgn Moomoo.. yg satu tu sbenanye kakak aku punyeh, selambe aku rembatt..

4. aku jenis yg sensitif, tapi...................... seminit je.. hahahahah.. kalau aku merajuk ke marah ke, mmg tak penah lama.. kejap je. klu merajuk pukul 6 ptg, 8.45 mlm tu dh okeh dh.. hahahah.. tp tgk jugak la, klu agak2 bersebab dan betol2 meruntuhkan hati aku, deactivate jugak la FB aku.. teeetttttttttttt!! hahahah

5. kalau aku tention, aku marah, therapy yg paling mujarab adalah kucing.. tak kesah dr ceruk mane pun die dtg.. klu aku tgh bengang, aku nmpk kucing otomatik aku senyum.. hilanggg je sume masalah..

6. jeles?? hmmmm.. camneh nk ckp eh.. tang ni aku pelik sket.. aku ni jenis kalau aku tak dpt die lg (officially), aku jeles sket.. kalau dh officially , aku relek sket kott.. ni previous experience okeh.. ko nk gi mana, nk jumpa ex kau ke tade hal punyeh.. YANG PENTING, jgn sorok ape2 drpd aku.. sbb aku rasa, once aku dh serious dgn org tu, aku dah percaya kat dia. tu aje..

7. aku tak smoke tp aku tak kesah pon klu people around aku smoke walaupun aku tak boleh sgt bau asap.. tp takkan nak marah lak enn.. laki pantang kott klu pompuan tak bg smoke.. hahaha..

8. hidup aku penuh dgn imaginasi. tak salahkan.. 

9. mase kecik2 dulu, ayah pernah reverse kereta tp tak sedar aku tgh main basikal kat blkng kete.. hahaha.. rare enn?

10. aku rindu mase zaman2 aku main sukan dulu. sprinter, lompat jauh, lompat kijang.. eeeerrgggghhhh.. giaaannnnn... and  i miss the most, coach Roslan.. 

11. aku pernah rasa mcm nak mati, darah dh mcm air sungai kuar kat hidung, masuk wad 3 mggu and mak yg teman aku hari2.. :)

12. pernah kene bg surat gantung sekolah, selagi tak mintak maaf kat mak budak yg aku buat tu, aku kene gantung sekolah. tebal tak tebal la muke pergi flat Seri Rakyat, mintak maaf ngn mak budak tu.. hahahahah..
ops! yg ni ayah tak tahuu...hihihihihhi..

13. aku suka lelaki yg chinese look, mate kasik sepet sket.. tinggi dr aku ofcourse, klu boleh bia aku pakai heels pon, laki tu nmpk lg tggi. jgn kaya sgt. tahu apa kene buat bila aku merajuk or marah.. how to calm me, how to comfort me and most important, respectiveness!! kene respect family aku, syg keluarga aku, syg kucing2 aku, syg Moo2 aku.

14. aku suka menyanyi.. dulu suara aku lain, boleh tinggi, tp mase aku form 2 aku kene sakit tekak + batuk yg teruk smpi 2 bulan, teruss suara aku berubah. aku tak boleh nyanyi tinggi..hahahha.. out disitu..

15. aku tak pernah berkongsi cerita dgn adik beradik even dgn kakak aku psl lelaki yg hadir dlm hidup aku, tp tahun ni buat pertama aku mengadu dekat kakak aku dgn abg aku.. :)

16. aku tak suka klu org tak tepat masa. PALING!. bencii!!!

17. kalau dressing aku tak boleh nk havoc2 sgt, kene bese2 jee.. sbb tak kene dgn muke aku..hahaaha..

18. kalau nk keluar dgn aku, bgtahu 3 jam lebih awal okeh.... sbb aku tak suke mende yg suddenly and aku siap mmg lama pon..hihihi

19. aku tak boleh masuk kedai kain lama2, nnt aku pening dan loya sbb tgk byk sgt kaler kain... 

20. kadang2 aku pergi KL sorg2.. ade time mmg aku nk jalan sorg2..

21.  benda yg paling aku tak sabar nak tunggu, bila aku tgk dgn mata aku sendiri seorang suami mengazan anak aku nnt.. dan... 2 insan yang paling aku syg, suami dan ayah aku berpelukan... :)  ( kan aku dh kate, aku berimaginasi tinggi..hahhaah)

22. aku syg family aku. kwn2 aku, dan dia.....

23. bau baju kau mmg dadah sudah!!! hahahhhahhahha.. bye



No comments: