penglipurlara

My photo
Cyberjaya, Malaysia
I'm happily turning 25. Don't too close, I'm scarier than your mother.

someday

DO FAIRY TALES COME TRUE DADDY? NO HONEY, DREAMS COME TRUE.

Monday, May 2, 2011

Legging = Haram

tengah aku syok syok blogwalking, tersinggah plak kat satu ohsem blog nii. entry die betol2 menarik perhatian aku kali nii. mcm yg kita sume tahu, org pompuan mmg gomar pakai legging or jegging kan kan kan? termasuk aku. kwang kwang! ontah lah, kalau nak dihitung aku ade la dlm 4-5 helai legging. jegging takdo lagi ne haa. psl aku kureng sket jegging nii. ok cite die skrg ni bkn nak listkan legging kaler ape yg aku ade, tapi  sebenarnya wanita Islam dilarang dan diharamkan memakai seluar ketat (legging) yang kebanyakannya kita org pompuan still tak tahu psl ni. termasuk aku lagih sekali. hehe. umpamanya memakai legging seolah seolah kita mcm telanjang.


sabda Rasulullah s.a.w. : 

"akan datang ummatku di akhir zaman terdiri dari kaum wanita yang mana mereka itu berpakaian dalam keadaan telanjang, di atas kepala mereka berbonggol-bonggol seperti belakang unta. mereka ini dilaknat oleh Allah dan tidak masuk mereka itu ke dalam syurga, serta tidak dapat menghidu baunya. dan sesungguhnya wangian syurga itu di dapati jarak perjalanan lima puluh ribu tahun perjalanan." (sokhih bukhori) 



okay ni antara sebab2 mengapa egging diharamkan dlm Islam.
1. berpakaian tetapi telanjang
2.VPL (Visible Panty Line)
3. nampak bentuk punggung dan alur vigina
4. dilarang campur aduk pakaian tutup aurat dgn pakaian seksi
5. berpakaian unsur fetish seksual


p/s : sorry pada yang terasa. aku pon sentap baca mula2. nak lagii sentap tgk ni. hameekkk kauu! haha.. lapangkan dada, buang yg keruh, ambil yang jernih. 

2 comments:

sapri_wellnotch said...

awak takperla bukannya pkai tudung pun. basic tudung dulu...

yayangg said...

i wrote not for myself. im sharing my knowledge to all my lovely readers. be alert. thank you sapri.