penglipurlara

My photo
Cyberjaya, Malaysia
I'm happily turning 25. Don't too close, I'm scarier than your mother.

someday

DO FAIRY TALES COME TRUE DADDY? NO HONEY, DREAMS COME TRUE.

Wednesday, April 29, 2015

Rezeki menyinggah

Semalam masa on the way balik dari Mines Shopping Mall,
aku sedar sejak dua menjak ni ada je rezeki lebih yang menyinggah.

Yang membuatkan aku terfikir dan terdetik di hati.
Kata orang "Rezeki kau nak tunang"
Senyum

Aku fikir lagi.
Apa yang aku pernah buat sehingga terang-terangan Allah membalas.

Mungkin aku tak pernah halau kucing yang menyinggah untuk minta makan.
Mungkin aku selalu kongsi makanan yang aku makan kat gerai dengan kucing kurap yang minta belas kasihan.
Mungkin aku selalu berhabis duit untuk bawak kucing aku yang sakit ke veterinar.

Ada satu ketika. Hujung bulan.
Makanan kucing habis. Duit tak ada. kalau aku beli makanan kucing,
maka tak makan lah aku untuk tunggu lagi beberapa sebelum gaji.

Tapi. Tak fikir banyak.
Terus beli.

Entah. Ini cuma mungkin.
Mak kata kucing selalu doakan orang yang berbuat baik pada mereka.

Allahualammm

Alhamdulillah

Loves,
NHH

No comments: