penglipurlara

My photo
Cyberjaya, Malaysia
I'm happily turning 25. Don't too close, I'm scarier than your mother.

someday

DO FAIRY TALES COME TRUE DADDY? NO HONEY, DREAMS COME TRUE.

Friday, September 10, 2010

coretan Hari Raya Aidilfitri saya

Ramadhan dan Lebaran tahun ni macam2 benda berlaku. huhuhu.. bulan ramadhan tahun ini tanpa keluarga tersayang disisi. tanpa adik beradik. yang ada cumalah rakan2 seperjuangan yang cuba utk mewujudkan suasana berbuka sebagai satu keluarga. thank you Jia Shamsuri, Farahin G, Mira Maumau, Wan Nash, Hyzry Fahmee and others. berbuka puasa at Extreme Park was awesome! also break fast at Madam Norazian's house. we're cooking, solat maghrib and baca yassin together. honestly, its been a long time i never did those thing. statement berani mati neh nokk.. hahaha..  and then, break fast and birthday celebration we did together at my love one rent house. i'll never expect ramai pulak kwn2 yang dtg termasuk chip, aki, pija, min.. everything went well.. thank you guys! and dear C, happy birthday again and i love you.. oh! not forget to Diyana Amira, berbuka puasa dgn awak dekat tasik sgt romantik.. aaauuwwww! hahaha.. and thank you sbb teman aku carik kasut raya walaupun tak dpt sampai sekarang..huk huk huk.. ni aku nak pergi open house umah Fara pakai kasut ape neh? hahaaha..



berlalu nya ramadhan bulan yang mulia, muncul pula lebaran yang dinantikan..huhuhu. malam raya aku sempat pergi jalan TAR dengan C.. wuuuhuuuu ramai gila org okeh.. dorg neh tak reti balik kampung ke? hahaha.. and last min aku sempat beli baju melayu untuk ayah and 3 selendang utk mak.. berpeluh2 aku.. tapi best.. rasa lah sikit mcm raya.. well, kalau nak tahu...raya aku tak mcm uolsss.. every year aku raya KL.. rasanya dah 7 tahun aku tak raya kampung.. sebab dah tak ada sapa2..sedara mara suma duduk bersepah2..huhuhu .dah tak dengar bunyi mercun, dah tak dengar bunyi azan dan takbir raya satu kampung, dah tade tukar2 juadah, dah tak ada dengar makcik2 aku memekak,dah tak ada duduk bertenggek kat tangga buat muka kiut, dah tak ada sketsa2 buat nyanyok lupa bg duet raya..dan satu benda yang aku sedar sekarang, makin besar, makin tade duet raya..hahaha.. budak2 pulak mintak aku. kaki nak kaki?  kalau raya KL pon, riuh pon kalau family abg aku raya KL.. dengan 3 hero2 aku.. haziq, hazim and hariss.. adeh.. riuh rendah.. alhamdulillah raya tahun ni, suma raya KL and dorang moving to Seremban afterwed.. abg ipar aku pulak datang sorang2 without my sister yang terpaksa kerja and raya dekat Goldcoast.. siann kak Nina and abg Zam..but petang raya tuh kak ina sampai and dorang balik Kedah hari raya kedua. have a safe journey sistahh! aku? aku buat ape? hik hik hik... aku bangun pagi siap2 sume pakai baju bawuu.. lagi satu nak jujur neh, aku sorg jer tak pergi semayang raya..hik hik hik.. aku siap2 bubuh lauk sume, then dorg sume dah balik, family abg aku pon sampai.. waaaoohhhh.. byk gila makanan.. lemang, rendang daging, nasik tomato, nasi himpit, satay, roti jala, kari ayam, kurma ayam, oreo cake...yyuuuummmmmm... dan semestinya aku pilih satay sbb aku tak makan daging!!! saje je tau sabotaj suma masak daging..hahahha..joke2.. okay then ambil gamba ramai2 satu family..kak ina tadek..sedih.. :(  then around 2pm, kawan2 ayah ade yg dtg..ramai jugak lah.. pekerje2 ayah pon ade dtg.. seronok!


perut kenyang suka hati.. masa untuk tidur! hahaha boleh? kul 3 aku sedap jer tido.. sampai pukul 5.30 aku terbangun. aku call C.. hahaha..dia pon baru bangun.. dia lagi kesian, raya KL sorg2.. sbb parents dia sume pergi Kuantan. he got a job on raya kedua so dia tak boleh ikot.. huhuhu.. gila tak gila jugak lah raya sorg2 en.. lagi sadis.. raya dengan kucing2 dia kat umah tuh..huhu.. then aku ajak C tgk Resident Evil.. apa lagih, aku siap2 terus pick up dia..then terus shoot Pavi.. sekali lagih, ramainyeee org..tiket mmg tade dah, tapi bak kata org usaha tangga kejayaan... dengan idea C, kitorg tggu reservation utk release tepat pukul 7.55.. hah, susah kot nak bajet mase nak beratur.. sbb klu dah lebih 7.55 nnt org lain boleh dpt..huhhu.. finally dapat jugak! last utk kitorg..yaaayyy! seat baekkk punyeh tengah2.. btw, Resident Evil terbaaekk..
so ini ajelah coretan hari raya aku.. boring kaann? hahaha..


 
"so dikesempatan yang mulia ini bersempena Hari Raya Aidilfitri, saya ingin menyusun 10 jari meminta maaf dari hujung rambut sampai hujung kakiku yang comel ini.. jika terkasar bahase, tersiku muka ke.. salah dan silap harap dimaafkan.. sambutlah raya ini secara sederhana dan mudah-mudahan raya tahun ini lebih diberkati yang Maha Esa.. AMIN.."
SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI, MAAF ZAHIR DAN BATIN..!
                                                  
loves,yayangg

3 comments:

Jia Shamsuri said...

Syg .. Selamat Hari Raya okeyy . Glad to hear yang ko hepy raya ni . Muaaahh ! ILY!

NinaSabrina Hashim said...

berair mata akak tgk gmba family rmi2..tp akak xde...sebak gile.. :'(

yayangg said...

jia : yeeaahhh... tenkiuuuu ilytoooo

kak ina: wwwaaaaaaaaaaa.....!! tamo lah cakap mcm tuh.. ati pon sedih..tak lengkapp.. tapelah, akak balik Kedah kan meriah.. heheehehe... kat sana rase sikit mcm raya kannnn.. :)