penglipurlara

My photo
Cyberjaya, Malaysia
I'm happily turning 25. Don't too close, I'm scarier than your mother.

someday

DO FAIRY TALES COME TRUE DADDY? NO HONEY, DREAMS COME TRUE.

Wednesday, September 28, 2011

aku tidak

aku lega tetapi sedih
kali ini siapa pula yang tolong jelaskan?

rupanya bukan tidak kena dimata aku sahaja.
tetapi di mata semua.
aku sudah mendengar, aku sudah melihat.
selebihnya aku tidak percaya.

betul, manusia boleh berubah.
tetapi masih, aku tidak percaya.

aku masih lagi mendengar, tidak lagi melihat.
tidak berkesempatan mungkin?

tapi syukur, aku sudah boleh bernafas lancar.
otak tidak selerak dulu.
kerana bukan aku sahaja yg bertanda soal di kepala.
sekurang kurangnya orang lain membela hak mereka.

aku TIDAK.
kerana aku mengalah.

aku TIDAK
kerana aku tidak peduli lagi

aku TIDAK
mengapa perlu peduli?

aku lega, tetapi masih sedih.
tolong jadikan "aku tidak percaya" itu berbaloi.


No comments: